De wereldleider in de drone markt, DJI, heeft aangekondigd plannen te hebben om een fysieke winkel te openen. De wereldleider bezit meer dan 70% van de drone markt voor consumenten. Om dit percentage vast te houden, is het nodig om nieuwe ontwikkelingen te blijven doorvoeren. Het openen van een fysieke winkel moet de verkoop weer een extra boost geven.

Flagship Store

Het plan van DJI is om de eerste grote Flagship Store binnen een maand in een winkelcentrum in China te openen. Door alle verschillende DJI producten aan te bieden (van de commerciële drones, tot consumenten drones en accessoires) kunnen enthousiastelingen kennis maken met de producten en zijn ze wellicht eerder geneigd om een product aan te schaffen. De Flagship Store heeft echter wel één minpunt; DJI is niet van plan om potentiële klanten producten in de winkel te laten testen. De winkel beschikt wel over een kooi waarin het vliegen met DJI drones gedemonstreerd wordt, echter wordt dit gedaan door piloten van DJI zelf. demonstratie-dji-drone-kooi-615x350demonstratie-dji-drone-kooi-615x350

Voordelen

Er bevinden zich veel kansen voor DJI op de drone markt in China, aangezien de markt zich daar nog in de beginfase bevindt. Het merendeel van de verkopen van DJI vindt op dit moment plaats buiten China. De producten worden door DJI aangeboden bij retailers buiten China, die deze vervolgens weer doorverkopen. Op dit moment biedt DJI zijn producten uitsluitend aan via de website en sommige pop-up stores (vaak tijdelijke winkels) en kiosken.

Kosten

Aangezien de markt voor drones in China nog in de beginfase zit, is het voor DJI belangrijk om veel aandacht te besteden aan een marketingcampagne. Dit is essentieel aangezien hierdoor de vraag naar DJI producten wordt aangewakkerd. Naast de marketingcampagne moet er ook veel geïnvesteerd worden in een nieuw pand. In dit geval gaat het om een gigantisch pand van maar liefst 790 vierkante meter. Er zal dus veel geïnvesteerd moeten worden door DJI om deze ontwikkeling mogelijk te maken. DJI geeft zelf ook aan dat de nieuwe Flagship Store de grootste retail-investering is die op dit moment ooit in de wereld gedaan is.

0 Reacties

    Plaats een reactie